середа, 4 вересня 2019 р.

2клас
Знову вересень кличе до школи


Перший урок


Моя країна-
єдина Україна










Перший урок у 2 класі
Моя країна – єдина Україна
Мета: Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись, пізнавати нове. Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.
Обладнання: Таблиця з державними символами України , карта України,  карта Європи, ілюстративний матеріал: потяг з вагонами, світлофор, сонечко, промінці сонечка; Прапор Євросоюзу.
Хід уроку
І. Організаційний  момент
1. Привітання вчителя
- Щиро вітаю Вас з Днем знань – справжнім святом мудрості, доброти і людяності. Цей день завжди особливо урочистий і хвилюючий, адже саме з нього починається цікавий і, водночас, нелегкий шлях до пізнання, до нових звершень. Бажаю усім діткам у цьому навчальному році підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети. Вам, дорогі батьки, бажаю натхнення та розуміння.
Традиційною умовою цього свята є перший урок
   Десь за плечима залишилося вже літо. І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 2 класі.
ІІ Актуалізація опорних знань
2.1. Бесіда
-          1 вересня часто порівнюють ще з одним веселим святом. Як ви думаєте яким?( Новим роком)
-          Чому?(початок нового)
-          Що люди роблять коли б′ють куранти? 
-          Як ви, вважаєте, від кого залежить, чи збудеться бажання?( від того як ми налаштуємось на його виконання).
-           А сьогодні ми налаштуємось, щоб новий навчальний рік минув для вас легко і цікаво і ви отримали нові знання , і позитивні результати.
ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.
3.1. Оголошення теми уроку
-          Отже, новий навчальний рік ми розпочинаємо традиційно  першим  уроком . Тему якого  прочитаємо разом .
«  Моя країна – єдина Україна»
- Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.

- На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.
 Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні. (Потяг)
3.2. Опрацювання вірша
-          Куди  ми  вирушимо у подорож , ви здогадаєтесь послухавши вірш.
НАШ  РІДНИЙ  КРАЙ
Щоб довелося мандрувати –
Піти по рідній всій землі:
У кожне місто завітати,
У кожнім побувать селі, -
То навіть би за сотню років
Цього б не встигли ми зробить:
Простори в нас такі широкі,
А міст і сіл – що не злічить!
М. Познанська

- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.
- А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)
Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.
-          А що для вас означає слово «Батьківщина»?
3.3. Словникова робота
Любов у нас до Батьківщини
Іде із серця глибини.
Ми – патріоти України,
ЇЇ ми дочки і сини.
-          Що означає слово «патріот»?
-          ПАТРІОТ – той, хто любить свою Батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви і подвиги
-          Як ви вважаєте, патріотами своєї держави можуть бути тільки дорослі, чи можуть бути  і діти?
-          А що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім патріотом України, її громадянином?

-          Діти, потяг , яким ми вирушаємо в країну знань має назву, але вагони переплутались і назва не читається.  Допоможіть прочитати!

е

р

е

п

а

г

о

м

- Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)
Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.
-          Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова « Перемога».
П- пам′ять, працьовитість;
Е- енергію;
Р- радість, родину;
Е- емоції;
М- мудрість;
О- острів знань;
Г- гарний настрій, гарну поведінку;
А- активність.
- Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)              
- Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті?( Відповіді дітей) .
Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .
-          Що ви, робили влітку щоб бути здоровим? ( відповіді дітей)
IV. Робота над темою уроку
4.1.             Робота над прислів′ями
-          Ось ми приїхали до першої зупинки:
На цій зупинці вам потрібно виконати  завдання – з'єднати прислів'я « Народ скаже, як зав′яже»
-          Молодці, ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі.
Фізкультхвилинка
-          Діти, але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він хоче нам про щось нагадати.          
Цього року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись додому світлофор приходить нам на допомогу.
Пригадаймо що значать його кольори?
• - стояти
•- приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)
•- крокуємо
( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)
Молодці правила руху пригадали. Нам  зелений колір. Рушаймо!
Щоб веселіше нам було подорожувати пограємо у вікторину.
4.2.             Вікторина
Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо  ми свої сили, розгадавши вікторину
  1. На що кладуть хліб-сіль, коли зустрічають гостей? (рушник)
  2. Національний одяг українців. (вишиванка)
  3. Найбільша річка України. (Дніпро)
  4. Довгі ноги  — довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток. (Лелека)
5. Прекрасне, горде й величаве   
Стоїть на березі Дніпра.
Князів-русинів вічна слава
У назві міста ожива. (Київ)
6.За хатою у садочку,
У зеленому віночку
Та в червоних намистах
Стала пава молода.
І збігаються всі діти,
Щоб на неї поглядіти:
За намисто кожен – смик,
Та й укине на язик. (Калина)

  1. Я дерево – символ.
Зі мною в руках
Великдень стрічають
У наших краях. (Верба)


4.4.Бесіда про державні символи України
- Які державні символи України ви знаєте?
Прапор – символ незалежної держави. Прапор України – блакитно-жовтий. Його кольори означають синє небо та золоту ниву. Кольори на прапорі «читають» згори донизу.

Тризуб – це герб України. Він золотий на голубому тлі. Відображає триєдність життя: батько – мати – дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. На ньому можна прочитати слово Воля.
До найбільших святинь будь-якого народу належить Державний гімн. Державний Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Називається він “Ще не вмерла України і слава, і воля…”.  Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Державний гімн, треба обов’язково встати, цим ми виявляємо особливу пошану до наших державних святинь
- Крім державних, Україна має ще й народні символи.
Зараз ми пригадаємо, які символи українського народу знаємо, відгадавши загадки:
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
(Калина)
В мене є великий хист:
Я співаю, як артист.
Спів той радісний усюди
Дуже люблять слухать люди.
(Соловей)
Сплелися у коло
Усі квіточки з поля.
Барвисті, душисті,
В стрічках шовковистих.
І кличе в танок
Український…
(Вінок)
Говорить доріжка —
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно лице мити».
(Рушник)
Усе це — українські народні символи.
4.5.             Люби і знай свої звичаї.
-          Ось ми і приїхали на останню зупинку « Люби і знай свої звичаї».      
 Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.
Проведемо гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?
Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.
Плов, вареник, пельмень.
Лелека, слон, мавпа.
Пальма, калина, ялина.
Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
Береза, каштан, верба.
Місяць, зірка, тризуб.
Чорнобривці,кактус , гвоздика.
Віночок, хустинка, шапка.
Суп , борщ, уха.             
- Молодці, ви справжні маленькі українці.
V. Підсумок уроку
- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка. (вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)  


 -Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо  йому промінці . ( паперові промінці лежать на партах ) 
На промінцях  продовжте  речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.
( звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.)




Немає коментарів:

Дописати коментар