"Навчання через дію" - діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора "ЛЕГО"
Історія ЛЕГО почалася в Данії, коли тесля Оле Кірк
Крістіансен зробив для свого сина звичайну дерев’яну іграшку. Поклавши початок
сімейного бізнесу в 1932 році, дідусь теперішнього Глави Lego Group не думав,
що дитячі забави будуть приносити його нащадкам величезні доходи. Спочатку
компанія робила дерев’яні іграшки, прасувальні дошки. Бренд LEGO є сьогодні
найвідомішим у світі іграшок. Навіть більше відомим, ніж лялька Barbie. Назва LEGO
походить від слів «Leg» і «Godt», що в перекладі з данської означає «добре
грати» або «захоплююча гра».
Тож чому ЛЕГО? Основним видом діяльності молодших
школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяє учням у формі пізнавальної
гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті
навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та
творчості. На кожному занятті педагог пропонує певну тему, що стосується
історії, географії, культури, техніки, містобудування та ін. А діти конструюють
на задану тему. Особливості конструктора ЛЕГО, його висока якість дозволяє
дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в
своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності,
конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати, змінювати і
вдосконалювати.
Відомо, що мислення дитини відрізняється від
дорослого. В дитинстві переважає предметно-дієве мислення — рішення завдання
здійснюється шляхом реального маніпулювання предметами, випробуванням
властивостей об’єктів. Дитина порівнює предмети, накладаючи один на інший або
приставляючи один до іншого; вона аналізує, ламаючи по частинах свою іграшку;
синтезує, складаючи з кубиків або паличок «будинок»; вона класифікує та
узагальнює, розкладаючи за кольорами. Дитина не ставить перед собою мети і не
планує своїх дій, вона мислить діючи. Предметно-дійове мислення виявляється
вкрай необхідним, коли заздалегідь неможливо повністю передбачити результати
яких-небудь дій (робота випробувача, конструктора). Потім у дитини розвивається
наочно-образне мислення пов’язане з оперуванням образами, коли людина,
вирішуючи завдання, аналізує, порівнює, узагальнює різні образи, уявлення про
явища і предмети. Пізнаючи об’єкт, дитині зовсім не обов’язково торкатися його
руками, але їй необхідно чітко сприймати і наочно уявляти цей об’єкт.
Конструуктор ЛЕГО допомагає розвивати саме ці типи мислення.
За допомогою
конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльностіпочаткової
школи за наступними напрямками:
·
Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в
майбутньому загально мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
·
Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в
просторі.
·
Ознайомлення з математичними поняттями, розв’язування
математичних та логічних задач.
·
Розширення уявлень про навколишній світ, архітектуру,
транспорт, ландшафт.
·
Розвиток уваги, пам’яті, творчого мислення.
·
Формування навички діалогічного мовлення, розширення
словникового запасу.
·
Вміння працювати у групі, спілкуватися, бути
толерантними один до одного.
·
Створення атмосфери змагання.
Добре організована робота з конструктором ЛЕГО має
великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості –
посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність. Все це разом узяте і дозволяє
активізувати мислення, формувати стійкий інтерес до організованості.
Діапазон використання ЛЕГО з точки зору
конструктивно-ігрового значення для дітей досить широкий.
Немає коментарів:
Дописати коментар